28 februarie 2013

Guacamole

Si cum m-am decis sa mananc cat mai sanatos, am adaugat pe lista mea permanenta consumul de avocado.  Ce am aflat despre acest fruct, caci l-am studiat bine:
-contine complexul de vitamine B si acid folic
-este bogat in grasimi mono-nesaturate si calorii
-este foarte bogat in fibre alimentare, vitamine si minerale
-are proprietăţi antioxidante, antiinflamatoare, scade nivelul glicemiei şi al colesterolului
-are efect benefic asupra tensiunii sangelui continand de pana la 60%  mai mult potasiu decat o banana
-are proprietati anticancerigene
-pulpa contine mai multi antioxidanti poli-fenolici ( ficryptoxanthina, luteina, zeaxantina, beta si alfa caroten) care protejeaza impotriva oxigen-derivatilor din radicalii liberi ce joaca un rol important in procesul de imbatranire
     Asadar, am citit diferite moduri de preparare a pastei de guacamole care are drept ingredient principal fructul de avocado si m-am apucat de treaba, rezultatul fiind acesta:

guacamole raw vegan, vegetarian, sănătate


Acum sa va dezvalui si ce ingrediente am folosit:
2 avocado
1 rosie mare
1 lingura ceapa taiata marunt
1 catel usturoi
patrunjel si coriandru proaspat
sare
piper
ulei de masline
lamaie dupa gust
Preparare:
     Scobim avocado  pana la coaja cu o lingura si scoatem miezul. Dupa ce am pregatit toate ingredientele, eu am pus pulpa impreuna cu rosiile, ceapa, usturoiul in blender, desi reteta ar fi fost cu ingredientele maruntite la cutit. Important este sa le amestecam adaugand treptat uleiul de masline si zeama de lamaie.
     Condimentam cu sare si piper dupa gust dupa care adaugam patrunjelul si coriandrul tocate marunt. Si este gata de servit!

raw, raw-vegan, vegetarian, vegan, sănătos


 Pofta buna!

P.S.: Eu voi incerca si varianta cu ardei iute tocat marunt, si putin cimbru.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu