4 martie 2013

Gustos si sanatos

 Conopida: in primul rand sanatos, iar daca stii cum s-o gatesti, si gustos!
   Pe vremea cand eram copil mama ma teroriza cu conopida pane. Era una din preferatele ei. Mie insa mi se stramba nasucul de fiecare data cand o vedeam in farfurie iar degetelele mele caus se faceau tragand-o spre margini  incet, incet, sperand sa scap nemustrata. Mama stia! Stia ca pe langa gustul pe care il aprecia, conopida este o leguma al carei consum aduce mii de beneficii organismului uman. In sfarsit, timpul a trecut, eu am crescut, iar la varsta maturitatii, am ajuns sa gandesc la fel ca mama, si spre surprinderea mea am inceput sa apreciez si gustul. Acest lucru, posibil si datorita faptului ca, incercand sa gasesc o modalitate de a o consuma cat mai putin procesata pentru a nu-i pierde din proprietati, am gasit o reteta pe gustul meu.V-o impartasesc mai jos:
conopidă, vegetarian, vegan, picant, curry
     Se cumpara conopida( preferabil mai micuta, nu cele gigant), se spala, se taie in buchetele mai mici, se pune la scurs. Se pregateste o tava in care se varsa buchetelele, presaram sare, putin piper, praf de curry si stropim cu ulei de masline sau de floarea soarelui. Amestecam bine si dam la cuptor, initial acoperit. Asteptam pana se inmoaie conopida si devine sticloasa(timp in care mai amestecam ) dupa care adaugam usturoi pisat(dupa gust), amestecam din nou si lasam iar la cuptor, descoperit, pana prinde o culoare usor aramie.
    Pofta mare!
    Mie imi place la nebunie si unde te mai pui la cat de sanatos este consumul ei!
    Sfat: buchetelele sa fie cat mai apropiate ca dimensiuni pentru a se gati uniform.
    Recomand a se consuma si preparata la abur, asezonata cu ce va place, si chiar cruda, in salate.
    Iata un articol dintr-o revista draga mie care descrie foarte bine aceasta leguma:
http://www.formula-as.ro/2010/933/medicina-naturii-44/conopida-inamicul-cancerului-12819

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu