28 noiembrie 2013

Bobite aromate in pasta gustoasa transformate :)

     Am iubit mustarul de mic copil si nu mai spun in cate combinatii il foloseam. Imi facea placere sa-l mananc chiar si doar pus peste un strat de unt pe o felie de paine. Era aperitiv :)))))). Azi este cred mai bine de un an de cand nu mai cumpar mustar din comert. Insa am ramas cu gandul la acel gust. Asa ca, pentru a-mi satisface pofta, am luat si am consultat cartile mamei si am gasit o reteta de preparare a mustarului de casa asa cum mi-ar fi placut. Nu am de gand sa mai cumpar vreodata mustar din magazin, pentru simplul fapt ca este plin de chimicale. Nu, multumesc!



       Am pus intr-un bol cam 50g boabe de mustar, amestecate cu 50ml otet de mere preparat in casa, 20ml apa filtrata,, sare(de mare) si miere dupa gust, condimente gen scortisoara, nucsoara, turmeric, cimbru, rozmarin. Am lasat 48 de ore la macerat in camara. Dupa ce semintele de mustar au absorbit lichidul aproape in integime, am dat la blender pentru a obtine o pasta din acest amestec. Off si ce bunatate a iesit! Foarte aromat si chiar putin iute. Daca la inceput se simtea prea iute, ulterior acest gust s-a atenuat.




 
         Obs.: Condimentele pot fi adaugate si la momentul folosirii blender-ului. Se pot pune bobitele la inmuiat doar cu apa si cu otetul de mere.
         Va invit sa incercati si voi sa preparati mustar de casa, nu numai pentru avantajul de a nu consuma chimicalele din comert, ci si pentru ca boabele de mustar sunt bogate in seleniu si magneziu, ceea ce ii confera proprietati antiiinflamatorii. De asemeni contine si vitamina B-complex, vitamina A, fier, sodiu.
        In urmatorul post va voi impartasi reteta prepararii otetului de mere pe care o stiu de la mama. Consumat ca medicament, acesta are influenta pozitiva asupra sanatatii organismului uman.
 Va urez spor si sanatate!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu