14 martie 2014

Destinatii de vacanta: Santorini, Grecia


   La momentul cand ma gandeam la Santorini auzisem din mai multe surse ca este un loc superb de petrecut concediul de vara. Nici nu era greu sa ramai fascinat de peisajele superbe din fotografii si sa-ti doresti sa ajungi cat mai curand acolo. Decizia de petrece vacanta acolo a fost una foarte inteleapta si ma felicit pentru ea. Am parcurs o parte din traseu cu masina pana in Portul Piraeus, de unde am devenit calatorii unui "vaporas" de mare viteza care ne-a transportat pana la malul insulei Santorini.

   Santorini este unica. S-a format din resturile unui crater vulcanic. Asa se explica faptul ca dupa ce am acostat in port, am purces la un urcus foarte abrupt, pe un drum ingust, in zigzag inspre oras care se afla sus, sus, sus.


Si asa a inceput distractia!

     Plajele insulei imita culoarea vulcanului. Poti face baie de soare azi pe o plaja cu nisip negru, maine pe una cu nisip rosu, iar peste doua zile pe una cu nisip alb. Apa limpede ca cristalul si de un albastru patrunzator dezvaluie fundul marii, plin cu roci de o frumusete unica.


    
     Personal cel mai mult m-a incantat oraselul Oia, o asezare in care am regasit marea majoritate a mirificelor peisaje din fotografiile sau documentarele pe care le-am vizionat inainte. Este pur si simplu "atarnat" de-a lungul insulei iar cladirile sale de un alb imaculat sunt dispuse in trepte, dand nastere unui adevarat spectacol vizual.




     Daca te afli in Oia, nu poti sa nu participi la momentul in care soarele saruta marea atat de pasional incat iti dau lacrimile. Multi spun ca este cel mai frumos si lung apus de soare din lume.



       Poti sa-ti petreci timpul intr-un mod foarte placut. Insula iti ofera activitati diverse: scubadiving, snorkeling, kissing fish, calatorii pe mare, catarari si drumetii pe poteci stancoase, marea vazuta din parasuta, caiac pe mare, distractie in parcuri acvatice, echitatie pe malul marii, mini croaziere in care se face cunostinta cu vulcanul sau se face baie in ape termale, sau alte modalitati de relaxare pe care ati putea chiar voi sa le descoperiti.



 
    
     Cat despre partea istorica, este atat de mult de spus incat trebuie neparat sa ajungi acolo si sa asculti cu atentie oamenii locului pentru a simti intr-adevar ca patrunzi in acea lume. Cel care pastreaza cel mai mult din istorie este Akrotiri, un mic satuc pescaresc cu o valoare imensa. Este cea mai importanta descoperire din estul mediteranean. Eruptia vulcanului (1600 i.Hr.) a acoperit cu lava orasul antic si l-a conservat intr-o stare excelenta. Acopera o arie vasta - aproape 20 hectare. Aici am facut cunostinta cu un localnic de la care am achizitionat produse traditionale si o asezare mestesugareasca unde am fost intampinati de o doamna foarte amabila si iscusita in ale ceramicii.



 

     Cei ce se relaxeaza apeland la terapia prin cumparaturi sau cei ce iubesc viata de noapte, cafenelele sau barurile cochete nu sunt deloc vitregiti. Poti schimba ritmul oricand, desi nu stii ce sa alegi...ziua sau noaptea? Totul este la superlativ.





Ce spuneti v-am convins? Haideti si voi sa leneviti in Santorini, asa ca dragalasa din fotografie :)





@drepturi foto Coltcuvis, Andreea Vranceanu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu