9 martie 2014

Seara, o lectura placuta...face minuni.


"Dintre factorii care contribuie in cea mai mare masurala formarea culturii, primele locurile ocupa stiinta si 
arta. Ambele se afla intrunite in carte."
   "Cartile mi-au spalat sufletul, l-au curatat de pleava impresiilor unei existente sarace si amare.... Am simtit ce inseamna o carte buna si mi-am data seama de valoarea ei pentru mine. Ele mi-au dat curaj si m-au convins ca nu sunt singur pe lume si ca pana la urma voi razbi. Citind mereu, ma simteam mai sanatos, mai puternic, munceam cu spor, mai usor.... Tot ce am mai bun in mine datorez cartilor."
 Maxim Gorki


        Cartea este una din cele mai mari minuni faurite de mintea omului. Indiferent de dimensiunile ei (deseori reduse) este totusi nemarginit de vasta: in ea regasim un numar infinit de oameni, locuri, intamplari. Desi este un obiect, are multa viata in cuprinsul sau. Cu ajutorul sau reusim sa calatorim in timp si spatiu. Ea ne prezinta trecutul si viitorul, aici si acolo. Cine iubeste sa citeasca este un om fericit caci poate trai, cu puterea gandului, unde vrea cand vrea, poate sta de vorba cu cei mai de seama sciitori, oameni de stiinta, istorici.
      O zi fara lectura este o zi pierduta. Inconjurati-va cu carti bune, indragiti-le ca pe cei mai buni prieteni caci ele ne dau totul si nu ne cer nimic.

      In seara asta incep o carte noua : Alice Munro - Prea multa fericire.( Premiul Nobel pentru Literatura in 2013).


Nerabdatoare sa o cunosc...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu