20 noiembrie 2014

Încă o gustare...altfel

      Sunt convinsă că multe persoane vegetariene, vegane sau aspirante la acest stil de viață au fost curioase și au încercat această rețetă. Eu am fost intrigată de faptul că se prezenta a înlocui cu succes și foarte ușor prepararea tradițională a icrelor de pește. Știu că semințele de chia, baza acestei rețete, au un preț pe care mulți îl consideră destul de mare. Așa am gândit și eu inițial, însă curiozitatea a primat. Pot să spun că nu regret această alegere. ”Icrele vegetale” sunt extrem de sățioase, astfel încât cantitatea pe care am cumpărat-o îmi ajunge pentru destul de mult timp. O simplă căutare pe google îți va oferi numeroase informații despre valoarea nutritivă a acestor semințe. Eu vă enumăr doar câteva proprietăți: conțin foarte mulți antioxidanți, constituie o importantă sursă de calciu, fier și magneziu. Au o concentrație mai mare de acizi Omega 3 decât peștele si sunt bogate in fibre. Consumul acestora dă energie și vitalitate corpului asigurându-i o mare cantitate de vitamine si minerale în raport cu o cantitate mică de calorii.
Sper că v-am făcut cât de puțin curioși încât să citiți mai departe pentru a urma pașii pregătirii preparatului.



Cantitățile nu sunt precise, totul ține de preferința fiecăruia. Prima dată când le-am făcut, am considerat că sunt prea acrișoare, așa că urmatoarea dată am fost mai atentă. Totuși, să zicem:

  • cca 3 linguri pline cu semințe chia
  • cca 100 ml apă filtrată
  • suc de lămâie după gust
  • cca 3 linguri de ulei floarea soarelui/rapiță
  • sare după gust
  • 1/2 ceapă mică sau chives tocate mărunt
       Într-un bol se pun semințele impreună cu apa (recomand ca apa să se adauge treptat) și se amestecă în mod continuu până se obține o pastă gelatinoasă. Dacă obosiți repede, puteți face mici pauze. Se adaugă ulterior lămâia, sarea, uleiul și ceapa, timp în care continuăm sa amestecăm. Preparatul este gata atunci când se simte că toate ingredientele s-au incorporat perfect. Asta este tot. Opinia mea este că sunt foarte gustoase, iar soțul meu a fost de acord cu mine :) . Încercați și voi și spuneți-mi părerea voastră!




Să aveți spor și poftă!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu