9 martie 2015

Mici dar puternice! Semințele de chia.

De ceva vreme au apărut pe piața noastră super alimente de care nici nu știam că există. Auzi mereu de beneficiile pe care le aduc corpului însă nu îndrăznești să le încerci imediat. Vrei să le cunoști mai întâi citind despre experiența altor persoane și părerea lor despre gustul și efectul produs. Apoi te încumeți și tu să experimentezi, căci ce nu faci pentru sănătate? Citisem despre ele că sunt pline de vitamine, minerale și acizi grași. Conțin mai mult calciu decât laptele și sunt considerate una dintre cele mai bune surse de fibre din lume, ajutând astfel tranzitul intestinal. Citiți mai mult despre beneficii aici.
Eram puțin sceptică când am probat pentru prima dată icrele vegetale făcute din semințe de chia. Surpriză: mi-au plăcut foarte mult așa că am repetat rețeta de multe ori de atunci. Puteți vedea aici isprava mea. Pentru că au un gust neutru și se pot adăuga la orice fel de mâncare am decis să încerc și varianta dulce și am făcut o "budincă", experiență pe care v-o împărtășesc mai jos.
P.S. Părerea mea este că semințele de chia constituie ajutorul ideal pentru lipsa de timp prin ușurința în preparare și sațietatea dată de valoarea lor nutritivă.



Ingrediente:
suc de fructe la alegere (eu am folosit suc de cătină și suc de afine)
îndulcitor natural
 
Semințele se pun la umflat, separat, în cătină pentru culoarea portocalie și în afine pentru culoarea roșiatică. Se lasă câteva minute, apoi se amestecă ușor împreună cu îndulcitorul. Se transferă în recipiente și se ornează. Este extrem de simplu de făcut și foarte sățios.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu