27 mai 2015

Sugestie de aperitiv: bărcuțe din ardei gogoșar cu cremă de caju

De acest aperitiv m-am ocupat acum ceva timp. Cum lucrurile s-au cam precipitat în ultima vreme cu diferite evenimente, nu am reușit să postez "la cald" :). Acum sper să vă fie de folos și să vă dea și mai multe idei de diversificare.

Ingrediente:
  • gogoșari/ardei rotunzi deshidratați (sau cruzi)
  • cca 300 gr caju
  • zeamă lămâie
  • sare
  • curry
  • pătrunjel/mărar
  • chives/codițe de ceapă verde
  • semințe de in măcinate
  • 1/2 linguriță semințe de cânepă
  • praf chili
  • 1/2 linguriță rasă de fulgi de drojdie inactivă (opțional)
Astă toamnă mi-am făcut multe provizii de legume deshidratate sub diferite forme. De exemplu, am ales să deshidratez gogoșari (preferații mei), doar curățându-i de cotor. Intenția a fost să-i pot umple ulterior cu ceva și să-i transform într-un chestiuță delicioasă. Rezultatul deshidratării a fost unul bun. Aspectul era cel de gogoșari copți iar încântător a fost faptul că gustul bun acrișor a fost păstrat. Crema de caju este foarte simplu de executat. De data aceasta eu am folosit pulpa de la laptele de caju. Am un blender prevăzut cu sită și astfel s-a separat pulpa de lapte. Nucile se pun la deshidratat peste noapte ( eu am pus cca 300 gr). A doua zi se spală bine și se blenduiesc cu apă cât să le acopere. Strecurați compoziția printr-o sită sau tifon. În pulpa rezultată se adaugă puțină sare, lămâie, praf de curry, verdeață, chives(sau codițe de ceapă verde), semințe de in măcinate, semințe de cânepă, fulgi de drojdie inactivă(opțional). Se presară puțin chili deasupra. Acum savurați! :)








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu