26 iulie 2015

Desert în straturi.

    Din seria ce să mai inventez ca să mă simt mereu în vacanță face cu siguranță parte dulcele, sub diferite forme, gusturi, arome. Chestia asta merge tot timpul, trebuie să recunoaștem. Nu e timp de pierdut. Când trebuie să faci, faci! :) Pofta mă îmbie, fructele se oferă... oare de ce aș mai sta ?
   Acum ,zic eu, ar fi bine să fie și ceva răcoros căci arșița asta mi-a pus pielea pe băț rău de tot.
   Bun, deci dulce și răcoros. Și cremos.:) Și uite așa am născocit năzbâtia asta din vișine proaspete, cremă dulce de caju, dulceață raw de zmeură, și ceva fulgi de cereale râșniți puțin cu funcția pulse.

Crema de caju:
    Se pune caju la hidratat minim 3 ore. Eu am lăsat peste noapte. A doua zi am spălat caju-ul, l-am pus în blender cu puțină apă filtrată cât să-l acopere și am dat în lucru până l-am transformat într-o cremă fină.(cu cât e mai rapid blender-ul cu atât crema va fi mai fină). Pe parcurs se mai poate adăuga apă dacă este necesar, curățându-se și pereții recipientului cu o spatulă. Se adaugă miere de albine sau alt îndulcitor natural, după preferință, atăt cât doriți de dulce. Se aromatizează cu puțin praf bio de vanilie sau de scorțișoară, tot după preferință. Se mai dă la robot încă odată, pentru amestecare.

Dulceață raw de zmeură: 
     Ei bine, asta mi-a luat câteva zile să o fac. Am pus zmeură și miere, în straturi, la macerat într-un borcan de sticlă, la odihnă într-un loc răcoros și întunecos timp de o săptămână, și am amestecat din când în când. Am scos pulpa și am folosit-o la acest desert. Siropul bineînțeles că a fost savurat la maxim!

Am așezat în straturi: fulgii de cereale râșniți, vișinele fără sâmburi, crema de caju, dulceața raw de zmeură. Și iar de la început, până am umplut paharul. Am lăsat la frigider 30 minute și după, l-am păpat!

Iată năzbâtia!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu