11 august 2015

Turnul cu mere al lui Prâslea.

   Mă gândeam că acuși vine timpul ca cei mici să înceapă un nou an școlar. M-am gândit la ei și la mine...la cum mă trezea mama dimineața, mă ducea în brațe la baie și mă spăla cu apă rece pe față în timp ce eu rămâneam agățată de ea. Îmi împletea cosițe și mă îmbia cu ceai cald și un mic dejun pe care îl păpam pe jumătate adormită. Nu am fost niciodată o persoană matinală. Chiar și acum, dimineața, am un timp când mijesc ochii doar ca să nu mă împiedic prin casă.
  Și mă gândeam... dacă pentru cei mari, cafeaua este impulsul de trezire, ce ar merge pentru cei mici? Poate ceva bun și o poveste ca să înceapă ziua veseli?

  - Îl știi pe Prâslea? Cel voinic! Da, voinic pentru că papă mere dulci și sănătoase. Ei, Prâslea, după ce a pus pe fugă pe hoțul de mere din grădina împăratului a cules roadele parfumate și le-a dus la palat să i se prepare ceva bun din ele. A primit pe un platou un turnuleț clădit din merele de aur, acoperit cu rubine strălucitoare, numai bun să-i dea puteri pentru toată ziua! Și zmeii nu mai au nici o șansă de izbândă!


    Așa construim:
  • 3 mere parfumate
  • 1 ceșcuță cu migdale măcinate (sau la alegere caju, nucă, susan, alune)
  • miere sau alt îndulcitor natural
  • un vârf de praf de scorțișoară bio
  • goji 
  • merișoare pentru decor și nu numai

     Merele de aur se spală bine pentru că au fost atinse de zmei. Se dau prin răzătoare, fie mare, fie mică și se amestecă cu restul ingredientelor. Se trage compoziția prin inele de modelare și uite așa se ridică turnul lui Prâslea. Cel voinic!

   *pentru o curățare eficientă merele se scufundă câteva minute în apă cu oțet (părți egale). Se clătesc bine sub jet de apă.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu