1 martie 2016

De inspirație italiană, un tiramisu în stil raw.

     Atât e de iubit tiramisu acesta căci nu am putut să nu încerc să produc o imitație! Nașa mea face tiramisu, fina mea face tiramisu, prietena mea face tiramisu! Și e gustos pe bune. Fiecare în stilul ei, face un desert delicios.
    Eh , dar dacă ai un dinte ascuțit împotriva zahărului, pișcoturilor, esenței de rom din comerț, nu vrei să te apuci și tu de rețeta clasică. Și atunci inventezi. Cauți ingrediente, rețete, te inspiri de la cei mai buni, inventezi și tu ceva și dai drumul la treaba. Uff, dar nu mi-a fost ușor! Însă rezultatul a fost unul .....la care speram. Bine că a fost așa, ca să nu îmi fi pierdut starea de ZEN :)

Uitați-vă și voi!

P.S. De vă veți apuca și voi să faceți, să vă luați puțintică răbdare la pachețel :). Vă spun că merită!











Ok, nu mi-a reușit felierea, însă ce mai conta la pofta pe care o aveam!

Acum să vă scriu și cum am făcut minunăția asta:

Avem aici 3 straturi:

O precizare: nu pot spune exact cantitățile pentru că, fiind pentru prima dată când am preparat acest desert, am cântărit mai mult după pofta ochilor și după inspirație. Și mai ține, bineînțeles, și de câte guri pofticioase așteaptă dulcele.

Blatul:

  • nuci
  • fulgi de ovăz
  • stafide aurii
  • ulei cocos
  • miere sau alt îndulcitor natural
  • cafea infuzată la rece*

   Se mixează ingredientele în robot adăugând treptat cafeaua*. Se întinde pe foaie cerată în formă rotundă sau după preferință. Se pune la frigider în așteptarea cremei.

Crema:

  • caju hidratat peste noapte
  • esență naturală de vanilie
  • ulei cocos
  • miere de albine sau alt îndulcitor natural
  • agar-agar **

    Caju-ul hidratat peste noapte și spălat bine se mixează împreună cu vanilia, uleiul de cocos și îndulcitorul până se obține o pastă fină, cremoasă și parfumată. Se adaugă agar-agar** cu grijă până la încorporarea completă. Atenție căci se întărește destul de repede. Se împarte în două, se toarnă prima parte peste blat și se modelează. Se pune la figider pentru puțin.


Stratul de cacao:

  • cacao alcalină
  • alune de pădure crude, măcinate fin
  • fulgi de ovăz, măcinați fin
  • unt de cacao topit la bain marie
  • esență rom***

    Ingredientele se mixează în blender-ul cu lamă S până se obține o compoziție de textură ușor fermă. Se toarnă peste crema de caju (deja întărită în frigider). Deasupra se pune iar un strat de cremă de caju. Se pudrează la final cu cacao alcalină trasă prin plasă fină de strecurătoare clasică.

Notă:

*cafea infuzată la rece: se macină boabele de cafea și se lasă peste noapte în apă filtrată rece. Se strecoară a doua zi.

** agar-agar -gelifiant vegetal, element de legătură pentru cremă. Se pune un vas cu cca 250 ml apă pe foc. Se adaugă pudra de agar-agar (de la magazinele naturiste) și se lasă să dea în clocot. Se adaugă compoziției cremoase de caju.

*** esența de rom  se obține prin macerarea păstăilor de vanilie + boabelor de cacao timp de două săptămâni în rom.(idee preluata de la Olivia Steer)


Acestea fiind împărtășite, vă doresc un tiramisu reușit! Să-mi scrieți despre experiență!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu