23 aprilie 2017

Gălbenelele, florile medicament. Consumul plantei și prepararea cremei de gălbenele.

 
   Calendula officinalis este numele ei oficial. Are floricele galben-portocalii ce apar din mai până în septembrie. O poți întâlni acolo unde nu te aștepți. În grădina ta, a altora sau a nimănui. Important este să o găsești. Mie mi-a prezentat-o mama. O folosea des în ceaiuri și în cremele pe care le prepara. Ce te faci fără o mamă? Eu... fac acum ce am învâțat de la ea. Știu de la ea și din experiență că această floricică poate face minuni. O iubesc pentru frumusețea, parfumul și finețea pe care mi-o arată în fiecare vară. O iubesc pentru că îmi este o prietenă bună atunci când am nevoie. O iubesc pentru că îmi aduce aminte de mama.



     Ceaiul preparat din ea (planta uscată se găsește în magazine naturiste, farmacii) curăță sângele, cicatrizează rănile și este de ajutor în infecțiile urinare. Are de asemeni rol antiinflamator, calmant gastrointestinal și bactericid, fiind recomandat în ulcer gastric și duodenal și enterocolite. Ajută sistemul imunitar prin conținutul de betacaroten, un atioxidant aliat în lupta cu bacteriile și virusurile. Infuzia se prepară folosind o linguriță de plantă, cu vârf, la 250 ml apă fierbinte.
     Alifia, pe care o prepar cu sufletul un zâmbet, este minunată în ameliorarea afecțiunilor gen arsuri, cicatrici, entorse, contuzii, cruste nazale create de diferite afecțuni respiratorii sau apărute în urma spălăturilor nazale cu apă sărată. Se prepară din planta întreagă (tulpină și floare - se găsește și în piață) proaspăt recoltată, tăiată mărunt și scufundată cât cuprinde în unt de cocos (sau altă grăsime agreată - cca 250 gr), încălzit pe bain-marie. Se amestecă cu o lingură de lemn și se lasă la macerat aproximativ 24h. Se pune din nou la bain-marie și se strecoară prin pânză sau tifon. Se poate parfuma cu picuri de ulei esențial de portocal, cuișoare, lămâiță, etc. Se depozitează în recipiente de sticlă, la frigider și se folosește la nevoie. Restul de plantă poate fi folosit în cataplasme locale.
    Încercați și vă împrieteniți cu ea. Este delicată, parfumată, antiseptică și cicatrizantă. Nu veți regreta.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu