11 decembrie 2017

Sos salsa din gogonele.


     Sosul acesta era în mintea mea de la începutul toamnei. Mă tot gândeam că iarna sigur îmi va prinde câteva gogonele rotofele. Ce nu s-a copt totuși trebuia musai să valorific. Și nu doar la prepararea tradiționalelor murături. Așa că am început să mă gândesc la tot felul de bazaconii. Totuși am amânat experimentele(din lipsă de timp) până ce într-o seară am nimerit într-un restaurant mexican. Și ghici ce? Mi-au servit acest sos de gogonele. Picant! Wow. Foarte bun!
Gândit cum, am pus în practică imediat:

INGREDIENTE:

  • gogonele 
  • ceapă roșie (se poate folosi și ceapă verde sau praz tăiat fin)
  • usturoi
  • ardei iute
  • lămâie/lime
  • ulei de măsline extravirgin
  • cimbru/salvie/oregano
  • sare și piper proaspăt măcinat


Gogonelele se spală și se lasă la scurs. Se pun pe hârtie de copt și se coc la foc mic în cuptor. Când se vor înmuia se lasă să se răcorească ușor și dacă se dorește, se decojesc (eu nu am făcut acest lucru) . Se mixează în robotul de bucătărie împreună cu celelalte ingrediente. Ceapa și usturoiul se pot combina sau se pot folosi separat. Ardeiul iute se poate pune sau nu. Se îndeasă sosul minunat în borcănele și se sterilizează. Se păstrează în camară la rece sau în frigider. Folosim la tortillas, chips-uri sau bruschete.

Bon apetit!





Un comentariu: